- Doba trvání spolupráce a realizace: 2 měsíce
- Celková cena spolupráce: 50.000 Kč + DPH
- Počet konzultací celkem: 5
- Typ konzultací: Právní a Strategická
Zadání klienta
Klient, kterému jsme před lety vytvořili první fyzické smlouvy pro zákazníky, se za několik let vyšvihl na trhu, a ozval se nám, že nastal čas papírové verze opustit, a že by rád využil formátu online smluv, který jsem při jednom z našich telefonátů navrhovala.
V rámci zadání byly tyto body:
- Při registraci budou zákazníci souhlasit s obchodními podmínkami.
- Potřebujeme je připravit i v anglické verzi.
- Nová podmínka,že případný spor se bude řešit u místního soudu.
- Velmi se nám líbí formát, který využívá Shopify: https://www.shopify.com/legal/terms ke každému odstavci je doplněno srozumitelnější vysvětlení.
- Nový dokument by měl zahrnovat jak samotný pronájem, tak i zpracovatelskou smlouvu.
- Plánují automatické platby z platební karty, kterou by si klient mohl do systému vložit. Pak bude platba kartou jako primární metoda. Bankovní převod bude alternativní metodou.
- Do budoucna budou služby účtovány na základě mikro-operací provedených v uplynulém období.
- Rozhraní bude obsahovat i rozhraní pro schválení individuální úpravy.
- V aktuálních smlouvách máme výpovědní lhůtu 2 měsíce. Toto bychom rádi zachovali.
- Podmínky by měly obsahovat informaci o Ad-blocích. jejich použití může mít negativní vliv na funkčnost a správné zobrazení stránek, což není závada systému.
Výchozí stav
Navrhla jsem úvodní konzultaci. Klient tvoří na míru weby pro prodejce v oblasti automotive na své online platformě s online napojením na systém TecDoc. Zákazníci, kterými jsou výhradně podnikatelé, si za licenci pronajímají pro ně na míru vytvořený eshop, k tomu podle potřeb mají k dispozici technickou podporu a doplňkové služby v podobě úprav webu. Byznys klienta dlouhodobě znám, proto jsme mohli celý projekt projít v kostce. Probrali jsme co se změnilo v mezidobí od naší poslední spolupráce ohledně typů klientů, subdodavatelů, v procesech, jaký je byznys plán na příští rok a příštích 5 let, na jaké státy míří, co se jim na stávajícím stavu nelíbí a chtěli by dělat jinak, a jak by to mělo ideálně vypadat. U bodů, které představovaly změny do budoucna, jsme šli více do detailů.
Návrh spolupráce
Následně jsme měli s klientem ještě 2 konzultace, kde jsme ladili body zadání zadání pro nastavení procesů a smluvní dokumentaci (strategická fáze). Při probírání se mi už formoval základní rámec nového formátu a změn v provozu, které samozřejmě vždy dělám s důrazem na to, že aby bylo zpracování v každodenním provozu co nejvíc efektivní, což lidi pak víc baví. Závěrem jsme zadání zrekapitulovali a na vytvořené zadání poslali klientovi konkrétní cenovou a termínovou nabídku. Tu klient následně odsouhlasil, a tak jsme se pustili do práce.
Realizace strategické fáze
- Tvorba všeobecných obchodních podmínek (VOP) pro pronájem eshopového řešení dle následujícího zadání a workflow:
- obchodní model: fixní měsíční částka + pohyblivá měsíční částka na individuální úpravy, schválení úprav bude probíhat online v uživatelském účtu přes prostředí 3. osoby nebo emailem
- zájemce vyplní webový formulář (své registrační a fakturační údaje a zaklikne požadavky), odešle se klientovi (K), K mu eshop zprovozní, pošle mu notifikační email s přístupovými údaji do eshopu, rekapitulací zpracování požadavků z webového formuláře (co je akceptováno a co nikoli) a odkazem do eshopu, kde je po zadání přístupových údajů vyzván odsouhlasení VOP a POÚ (bez odsouhlasení ho systém do eshopu nepustí). Individuální úpravy může klient požadovat z prostředí eshopu formou vyplnění kontaktního formuláře, odešle na K, K se emailem vyjádří, zda lze realizovat či nikoli, a po odsouhlasení ze strany klienta zprovozní. Fakturace bude probíhat měsíčně, a to od 1. dne následujícího měsíce po zprovoznění eshopu.
- klient bude platit kartou nebo bankovním převodem
- případný spor se bude řešit u soudu, v jehož obvodu má poskytovatel sídlo
- výpovědní lhůta ze služby 2 měsíce, která počíná běžet od 1. dne následujícího kalendářního měsíce
- jednostranné právo K měnit VOP
- výhrada práva K nerealizovat požadavky vznesené v rámci Individuálních úprav, resp. na realizaci individuálních úprav není právní nárok
- příloha VOP pro odstoupení
- uvést informaci o Ad-blocích – jejich použití může mít negativní vliv na funkčnost a správné zobrazení stránek, což není závada systému
- zakomponování právní úpravy geoblockingu
- zpracování ve formátu právního textu. Ke každému odstavci je doplněno kratší vysvětlení, v případě více jazykových verzí je rozhodující česká verze
- Tvorba pravidel ochrany osobních údajů (POÚ) obsahující:
- část 1: ochrana osobních údajů (pro koncové klienty)
- část 2: práva a povinnosti mezi správcem a zpracovatelem (zpracovatelská smlouva)
- část 3: společná ustanovení
Smluvní dokumentace
Po vypracování smluvní dokumentace a návrhu nových procesů jsme vše poslali klientovi, a dohodli termín konzultace pro projednání našich komentářů a jeho připomínek. Na konzultaci jsme vše probrali a připravili do finální podoby.
Výsledek spolupráce
- klient se zbavil nákladného a objemného procesu uzavírání písemných smluv, namísto toho má nastaven nový proces online prodeje. Náklady se snížily o 50 % oproti papírové podobě.
- klient má nastaven nový systém smluv s jasnými pravidly ohledně odpovědnosti, vyloučení odpovědnosti vyřešeno riziko neplatičů.
- klient má vytvořen pružnější systém příjmu a vyřizování klientských požadavků
- klientovy obchodní podmínky mají vedle právně závazného textu i zkrácenou uživatelsky přívětivou verzi, což zvyšuje atraktivitu
Strategie pro upgrade online prodeje děláme v oblasti IT, vývoje SW, automotive, automatizace online prodeje. Mohly by Vás zajímat související case studies v těchto oblastech: