Potenciální klient si vám dovolí poslat na mail 50 dokumentů. Je to drzost nebo jste něco zanedbali?

Advokátka Jana mi říká: Bavím se s potenciálním klientem, ať mi pošle na mail co potřebuje, že to projdu a nacením, a v mailboxu mi od něho přistálo 50 dokumentů. To je ale drzost!

Dřív než se takto rozohníte, zkuste se zamyslet. Nad čím? V tomto 5min videu sdílím tři potíže v emailové komunikaci s klienty a dodavateli, které si děláme sami a přidávám pár tipů pro začátek, co s tím. 

Mrkněte, možná právě tuto věc řešíte a video vám poslouží jako inspirace:

Tip 1: dojednejte rozsah podkladů, které bude potenciální klient posílat

Tip 2: držte komunikaci na jednom komunikačním kanálu

Tip 3: používejte textové zkratky

Transkript videa:

Krásný den, já vás vítám u dalšího dílu krátkých Q&As pro podnikatelsky smýšlející advokáty anebo ty, kteří se právě v tom podnikatelském smýšlení chtějí zdokonalit, posunout dopředu.

Toto jsou Q&As, které se věnují právě byznys rozvoji, a tak pokud třeba ještě jste tu nebyli, jste tu poprvé, tak doporučuji, abyste si dali na youtube odběr, protože každé pondělí pro vás připravuji právě tipy, jak se zlepšit ve svém byznyse a jakým způsobem si ho ještě víc obchodně zdokonalit, zlepšit, posunout na další úroveň.

Dnes jsem si pro vás připravila tip, který se jmenuje 3 potíže, které si v e-mailové komunikaci s klienty a dodavateli děláte sami. Tak pojďme na to. 

První tip, první chyba a my se na to vždycky řekneme i tip, se týká toho, že necháme naše zatím potenciální klienty, aby nám do mailu, když jednáme o poptávce, tedy o tom, jestli se z toho stane zakázka či nikoliv, tak je necháme poslat nám do našeho mailboxu cokoliv. Neomezené množství. Jinými slovy, neřídíme to. Takže moje rada k tomuto, jak tuto chybu odstranit, je řiďte od začátku komunikace, ať už že  máte toho zájemce na telefonu nebo s ním mailujete, řiďte počet dokumentů, které chcete, aby vám poslal. Pochopitelně je to málo dokumentů, tak max.1 2, abyste se mohli vlastně na tu poptávku podívat a říct si právě dál, jaké další materiály potřebujete, což už ale budete mít ve fázi zasmluvněné. 

Druhý tip, který pro vás mám je, že v komunikaci e-mailové hodně skáčete vlastně z e-mailu na jiný komunikační kanál. Ne že byste to tak chtěli vy, my jsme většinou, my jako právníci nám to samotným vyhovuje držet toto vlákno, protože si uvědomujeme, jak je příjemné a taky příznivé držet tu komunikaci v jednom kanálu, v jednom vláknu. Ale někdy nám klienti nebo subdodavatelé skáčou na různé Messenger zprávy, LinkedIn zprávy, no a pak se může stát, že máme kus komunikace na mailboxu a kus někde vlastně u třetí osoby. Takže já doporučuju, byť vám tam takhle utíkají, hodně to dělají freelanceři, tak opět zpátky připomenout, že se vracíme do emailového vlákna. Takže vydržte, prostě určitě zase nějakým hezkým způsobem najděte to, že jim připomenete, že to má výhody, aby to prostě bylo pěkně všechno dohledatelné.

No a třetí tip, třetí, který pro vás mám je, že my jako právníci z povahy věci hrozně moc píšeme. Jo, kolikrát, kolikrát jsou to prostě opravdu hodiny, protože ta naše práce je hodně o vytváření a o tom, že pak nějaké skvělé podání sepíšeme k soudu, vytvoříme skvělou smlouvu. No a já jsem si sama kolikrát všimla, že už mě bolí ruce a tak před lety jsem si zavedla takovou technickou vychytávku a jsou to klávesové zkratky. Prosím pěkně, nemyslím něco jako Ctrl + F , což jako třeba vyhledat, ale mám na mysli to, že v počítači si můžete, nebo i v mobilu, nastavit vlastně textové zkratky, což například já mám jako DD - Dobrý den, nebo děkuji za Váš email.- děkuji za Váš email. A takhle si vlastně pomocí těchto klávesových zkratek šetřím ruce, protože koneckonců vlastně některé ty emaily jsou tak vlastně se opakující, některé ty věty v tom, že není problém tady ty klávesové zkratky používat. No co si budeme povídat, pak když jsem někde v terénu, jsem na mobilu, tak tam se to hodí ještě víc, že vlastně tu klávesovou zkratku použiju ještě mnohem radši, protože je to pro mě příjemnější. Takže tak. 

Takže to máme tři tipy jak si vylepšit e-mailovou komunikaci. Pokud chcete, sledujte další videa, protože se bude chystat v dubnu něco úplně nového. No a já očekávám, že už v příštím videu to s vámi budu moct sdílet a slavnostně ohlásit, co se chystá. 

Mějte se krásně.

„Lucie, mám vybookováno na půlroku dopředu. Implemetovala jsem každou tvou radu a moc ti za všechno děkuji.“

říká mi moje klientka na závěr posledního setkání v rámci půlročního byznys mentoringu…..a mně plesá srdce. Proto se věnuji mentoringu. Chci, abyste měli lepší život.

Nedaří se vám posouvat se kupředu? Cítíte, že právně vám to jde, ale obchodně to dost drhne? Jste neefektivní? Napište mi zprávu nebo si rovnou zarezervujte úvodní telefonát. Probereme zde vaši aktuální situaci a jak vám pomoct.