• Rubriky příspěvkuVše

Chytře, s větším přínosem a za méně úsilí. 

Věděli jste, že v online prostředí vás klient vás pozná mnohem dřív než vy jeho? Mnohem dřív než vy toho klienta vůbec zaregistruje, než se k vám objedná na konzultaci? 

Přesně proto je dobré dělat sítě. 

Pamatujete, jak jsem se vás na sítích nedávno ptala:

Na sítích jenom jste nebo sítě skutečně děláte?

Být na sítích je ztráta času. Ale dělat sítě. A chytře. Že vás to těší a ještě vám zbývá čas. To je úplně jiný kafe. 

Publer je přesně ten parťák, který mi pomohl v tom, že na sítích nejsem, ale že opravdu sítě dělám. 

Jak jsem se dostala k Publeru? Asi před čtvrt rokem udělala pořádnou sondáž plánovacích aplikací. Sociální sítě jsem dělala do té doby manuálně nebo s pomocí aplikací Hootsuite, Buffer a Facebook Creator Studio. Uměly pěkně naplánovat, ale už ne opakovat. A když nastal čas konzultací nebo celoměsíční projekt jako 21LiveDays, tak bylo nad mé síly stíhat vytvořit obsah na další měsíc. Takže “visibility” naší obchodní školy pro právníky dostávala pěkně na frak. 

Cíl je jasný: najít aplikaci, který je uživatelsky přívětivá, designově klidná, a bude mít funkce, že se příspěvky budou točit, na každé síti bude mít post přizpůsobený obsah a délku a budu vědět, že když se nedostanu další měsíc k plánování, obsah tu bude. 

Předtím než jsem udělala sondáž, jsem nějaký čas přemýšlela, jak budu sítě dělat. S týmem jsme si ujasnili, že viditelnost na sítích je pro náš druh byznysu potřeba. Taky jsem na nějaký čas zkoušela sítě outsourcovat, ale nebylo to ono. Prostě nebyl tam můj otisk. Moje autenticita. A tak jsem se rozhodla, že klidně outsourcuji jiné věci, ale že sítě si nechám.

Abychom si rozuměli.

Sítě nejsou o tom, že vytvoříte příspěvky, naládujete je na sítě a nic neděláte. Je to jinak. Jestli nevíte jak začít, můžete se pro začátek inspirovat jak to dělám já. 

Rozdělila jsem si sítě na klíčové (LinkedIn, FB skupina Mentoring pro právníky) a méně klíčové (Facebook Lucie poradce, Instagram, YouTube kanál). 

LinkedIn z důvodu, že je tu můj ideální klient. Že nevíte, co je ideální klient? Nahlédněte do programu Smart Creative, tady to učím. I vy máte totiž ideální klienta. 

Vlastně každá síť je jiná a funguje jinak. Proto třeba nefunguje, že něco vytvořím pro Facebook a zreplikuji pro LinkedIn nebo Instagram. Na LinkedInu krásně funguje krátký příběh s pěkným claimem, který vzbudí zvědavost a fotky Posty s fotkami mají skvělý hlas. 

V druhém kroku jsem si rozdělila posty. V pondělí na motivační, ve středu na pohled do mého backoffice a pátek ostatní. Pondělní a některé středeční se dají plánovat, nikdy se neomrzí, jsou to tzv. evergreeny. A ty je super naplánovat. V tom je Publer naprosto bezkonkurenční, protože umí: stáhnout si moje posty, které mám připravené v Canvě a naplánovat, že v pondělí budou inspirativní posty, ve středu backoffice posty a to umí rotovat.

Příspěvky připravené v Canvě si sem přenesete na 1 klik.

A to není všechno. On umí ty posty vzít a zpřeházeně je dát na jiné sítě. Pak taky umí RSS čtečky. 

Vedle toho mám obsah, který dělám ad hoc bez plánování. Jsou to posty, nápady, myšlenky, co mě napadnou a mají souvislost s mým oborem a s tím jaká jsem a nebo jakou kampaň aktuálně dělám. 

Pohled na plné týdny si uživám.

Takže sumasuárum. Mám zajištěnou viditelnost. Odpadly dny, kdy nestíhám tvořit sítě. No a úplně nejvíc se mi líbí, že mám volno v hlavě. Vím, že moje viditelnost je zajištěná a já se můžu věnovat dalším věcem. 

Kdybych vám měla dát jeden vzkaz na závěr. Nedělejte sítě manuálně, ale strategicky. Těch $20 měsíčně za Publerový prémiový tarif (který umí točit posty a neomezeně) stojí za to. Tedy mně se zprvu taky nechtělo uvazovat každý měsíc, a tak jsem si šla dát kafe a promyslet to. A závěr byl jasný: poplatek se rovná ceně 1 nebo 2 hodin virtuální asistentky. Ale oproti ní Publer dělá celý měsíc a nehrozí, že vám řekne že je nemocná nebo že jede na dovolenou. Pokud to se sítěmi myslíte vážně, běžte už od začátku do nějakého pokročilého řešení. Věřte mi, neskutečně se vám uleví.